خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/08/23 - 12:59
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
جلالی در تشریح نشست امروز کمیسیون فرهنگی مطرح کرد:

اختصاص 5 درصد از منابع مالی وزارت فرهنگ و ارشاد برای اجرای طرح تاسیس کتابخانه‌های عمومی کشور

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از تصویب ماده 6 طرح تاسیس و نحوه اداره کتابخانه‌های عمومی کشور در کمیسیون متبوعش خبر داد.

حسین جلالی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد تشریح دستور کار روز (دوشنبه،23 آبان ماه) کمیسیون فرهنگی مجلس، گفت: نشست امروز کمیسیون مربوط به بررسی طرح تاسیس و نحوه اداره کتابخانه‌های عمومی کشور بود؛ این مسئله با حضور نمایندگانی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان برنامه و بودجه کشور، نهاد کتابخانه‌‌های عمومی، سازمان فرهنگی و هنری شهرداری و مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار شد.



این نماینده قوه مقننه به عنوان ناظر بر عملکرد کتابخانه‌های عمومی کشور یادآور شد: در نشست امروز مواد 6 و 7 طرح تاسیس و نحوه اداره کتابخانه‌های عمومی کشور مورد بررسی قرار گرفت که طی آن ماده 6، به موضوعات و مسائل حقوق دریافتی کتابداران و کارکنان این نهاد می‌پردازد که با اصلاحاتی تصویب شد و همچنین ماده 7 به دلیل مغایرت‌ها با اصل 75 حذف و مقرر شد همین ماده در بودجه 1402 به صورت تبصره دیده شود.



نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی افزود: در این نشست مراکز فرهنگی و هنری شهرداری ملزم به پرداخت نیم الی 1 درصد از درآمدهای خود برای اجرایی شدن طرح تاسیس و نحوه اداره کتابخانه‌های عمومی کشور  شدند که طی آن مراکزی که از این ماده قانونی سرباز زنند مرتکب جرم می‌شوند، یعنی جرم انگاری آن را مورد بررسی قرار می‌گیرد.



عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه مطرح کرد: در این نشست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف شد حدود 5 درصد از منابع مالی سالانه خود را به اجرایی شدن  طرح تاسیس و نحوه اداره کتابخانه‌های عمومی کشور اختصاص دهد./



 



پایان پیام



 





 

  • کد خبر : 352027
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار